onsdag, december 26, 2007

En springkälla

Ibland är minnet overkligt. Jag fick en flashback från 80-talet bäst som jag satt och funderade på absolut ingenting. En bild av "Springkällan i Rättvik dök upp i mitt huvud. Jag har varit där en enda gång i mitt liv och då passerade jag nämnda källa under ett orienteringslopp. Jag letade mig igenom kartpärmarna och hittade tävlingen år 1985. Min gissning är att det var en Siljanskavle men inget står på kartan och jag har bara en enda anteckning i resultatväg. "Tävlingen struken". Minns inte varför utan klassen H17-20, banlängd 8850 meter är allt som finns i ledtrådsväg. Men det jag minns från tävlingen är den ståtligt sprutande springkällan som ni ser på kartan mellan 4:e och 5:e kontrollen. Jag hade ingen aning om att något sånt fanns så det var en rätt bisarr syn att plötsligt pasasera detta fenomen ute i skogen.

Förövrigt minns jag ingenting från den där dagen men just springkällan gjorde mig törstig så nu är det jag som går och tar mig en iskall öl. Det gäller att passa på innan jag börjar mitt nya liv. Igen.

Är det någon som har en resultatlista från denna tävling så kan ni räcka upp handen nu.

2 Comments:

At 12/27/2007 7:44 em, Anonymous Anonym said...

Lilla Siljanskavlen. Jag tror det var kontroll 10 som hade fel kodsiffra eller satt fel. Det blev kaos på första sträckan och vi som gick ut 10 min efter på 2:a sträckan visste att kavlen inte skulle godkännas. Första loppet man kom ner mot 5 min på km om jag minns rätt. Om jag kommer ihåg rätt var det 150 lag till start.

 
At 12/27/2007 10:46 em, Anonymous Anonym said...

Jag var med i en stor klungspurt på sista. Den var grym trots att all visste att tävlingen var struken. Bra inställning får man säga.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se