måndag, december 31, 2007

Gick ut i skogen och kom hem igen

Idag firade jag ut det sista skälvande året av minuterna som gått. Tog mig till klubbens nostalgiska klubbstuga mitt ute i ingenting där en traditionsenlig nyårsaftonsfrågesportorientering hölls. Jag körde över arrangören genom att själv lotta ihop mig med kunskapsoraklet Budda, som offrade sig genom att gå han också. Sen stampade vi på honom lite till genom att kräva extra tidig starttid långt före dom lottade lagens lottade starttider. Så ska han tas tänkte jag tyst och påbörjade en 124 minuter lång attackpromenad. Den optimala banan var 8 km men trots Buddas kompetens slutade nog banan för vår del på milen efter diverse små men störande utsvävningar på frågor som aldrig borde sett dagens ljus. Vi var inte i närheten av att vinna men vad gör det om ett par timmar för då är det 2008 och dagens pass är inget annat än ett flagnande minne under trötta gubbars begynnande flint. I omklädningsrummet halvt om halvt lovade jag Budda att vi nog springer på nästa års tävling. Bara 364 dagar kvar innan den besvikelsen infrias.