fredag, december 14, 2007

Glöm inte bort att titta neråt

När jag kom hem från jobbet idag stöp jag i hallen som när en ko möter en slaktpistol. Smack! Bäst som jag låg där och (r)åmade mig såg jag orsaken till min vurpa. En snusdosa. Dessa jävla snusdosor. Dom ligger och skräpar över hela lägenheten. Vilket i sig är märkligt med tanke på att ingen i hushållet snusar. Men nu är det så att snusdosorna är Miniknatarnas senaste påhitt. Eller snuspuckar. Det är just det ordet dom använder. Snuspuckar. Dom använder nämligen rengjorda snusdosor som hockeypuckar när dom spelar hockey i hallen. Jag var själv inte involverad i påhittet men nu har släkt, vänner och okända bidragit med en satans massa snusdosor. Eller snuspuckar som det heter i vårt hushåll. Ett jävla otyg är vad det är. En sak är säker. Jag är inte pådrivaren när det kommer till ishockey. Mycket ska dom få prova på men hockey går bort. Fan i helvete att jag blir en ishallsförälder. Att vara orienteringsförälder är bara hårfint bättre men där finns i alla fall möjligheten att få se solen ibland. En sak upskattar jag dock med snuspuckarna. Oavsett hur mycket det smäller i väggarna så är skadeverkan överkomlig.

Om jag nu bara kan lära mig att titta neråt när jag rör mig i lägenheten kanske jag får vara med om Miniknatarnas uppväxt också.