lördag, december 08, 2007

En sten, eller två?

Idag var jag långt ifrån att attackpromenera mig fram. Jag tog en 6 km bana och det tog hela 1 timme och 40 minuter att släpa sig runt. Har haft en förkylning i kroppen dom sista dagarna som inte brutit ut men idag kände jag att inombords så härjade den rätt rejält.

Annars gick jag mest och funderade på stenen som ni ser på bilden här nedanför. Hur blir det egentligen. Springer man mellan stenarna eller springer man igenom stenen? På kartan är det ritat 2 stenar och på så sätt springer man mellan stenarna men samtidigt behöver man inte vara hjärnkirurg för att se att detta en gång i tiden varit en sten även om det är några år sen skillsmässan gick igenom. Gick igenom skrev jag. Där fick vi svaret på frågan. Man springer igenom den här stenen. Kanske borde den ritas som en sten med ett vitt streck tvärs igenom på kartan. Där dök igenom upp igen.



Den här läckra stenen har faktist gemene man chans att besöka. Köper man in sig på Väsby OK´s träningspaket, som finns ute i skogarna precis söder om 2008-års Tiomila, så är detta en av kontrollpunkterna. Se där. Smygreklam. Nu ska jag ringa kassören och be honom föra över 10,000 till mitt konto. Mycket gör jag för klubben men gratis är inte en av dom tjänsterna.

2 Comments:

At 12/10/2007 9:45 fm, Blogger Erik said...

Jo det där är ju ett klassiskt kartritningsproblem. Hur långt i från varandra måste delarna ligga för att det ska bli separata stenar? En decimeter, två decimeter eller tillräckligt långt för att få in en kontrollplanka emellan? Jag vet att jag minst en gång generaliserat någon liknande formation till en sten på kartan. Om det kommer klagomål i efterhand kan man alltid hävda att "stenen måste ha spruckit sedan jag var där och ritade".

 
At 12/10/2007 10:23 fm, Anonymous Anonym said...

Kan man inte börja använda öletiketten??? Den passar ju utmärkt.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se