fredag, december 14, 2007

Läggdags

Sådär...

Sista förberedelsen är förberedd och jag är klar med mina förberedelser. Klockan ringer 08.30 imorgon lördag och sen är det jag som arrangör mot förhoppningsvis 40+ träningsvilliga idioter. Julmusten står bunkrad och pepparkakor, godis och mandariner ligger klara att hällas upp i skålar. För egen del kommer morgondagen att innebära ett par timmars friskluft vid banans vätske/matkontroll. Där kommer jag att bjuda på julmust och punkig julmusik.


En salig blandning julmusik som nog ändå är så långt från Peter Jöback och Chister Sjögren man kan komma. Egentligen tar jag inget ansvar för låtarna på denna blandskiva för jag har som hastigast letat upp musiken på DC++ utan urskiljning, men en låt står jag bakom till 100%. Världens bästa jullåt.

Ramones - Merry Christmas (I don´t want to fight tonight)

4 Comments:

At 12/15/2007 10:31 em, Anonymous Anonym said...

Vaa, hade du letat fram the Damned ur gömmorna!!! Hade jag vetat det hade jag stannat lite längre och tagit en fjärde ischoklad, mmmm.
Bra lista, inte visste jag att Pistols gjort en jullåt. Möjligen att jag saknar en bra svensk julsång på listan; "Det är inte snön som faller" av och med Anders F Rönnblom. Kan även rekommendera videon till den låten, finns säkert nån övervintrad som laddat upp den på youtube.
Annars ett Julmustarr med sedvanlig stil och etikett, både vad gäller banor och kost.
Kollar in banan och inser att jag missade en sträcka med ett par intressanta vägval - 4 till 5 på "vanliga" banan.

 
At 12/17/2007 11:45 fm, Blogger Forrestgumper said...

Flere julesanger:
Bare Egil Band - Grana er straight
Boyzvoice - Let me be your father X-mas
South Park - Merry F*ing Christmas
Weird Al Yankovic - The Night Santa Went Crazy

 
At 12/17/2007 3:48 em, Anonymous Anonym said...

Ebba Grön - Nu släckas tusen människoliv

Pogues - Fairytale of New York

Just D - Juligen

 
At 12/17/2007 6:54 em, Blogger AspLövet said...

Tack för tipsen.

Vill ma ha snuskiga jullåtar så fanns det en uppsjö att hitta.

Vad gäller Pogues med "Fairytale of New York" så måste det med hästlängder vara den vackraste jullåten någonsin. Ingen kan förmedla bitterhetens vedermödor vid jul som en stufull Shane MacGowan.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se