måndag, december 10, 2007

saccharum

Är det inte ödets ironi att just idag, när AspLövet har startat en sockerblockad, så bjuder firman på pallvis med julmust och godis. Det ligger en dimma av socker över lokalerna som lockar och pockar på min uppmärksamhet. Tur då att jag är principfast och aldrig viker ner mig när jag bestämt mig för något. Tänkte köra en längre period utan läsk/godis/onyttigheter nu. Rensa kroppen helt enkelt. Vissa undrar nog varför jag gör detta i jultider men tillfället kan inte vara bättre. Ju mer frestelser desto starkare blir man om man står emot. Och AspLövet står emot. Alltid.

Annars är jag mest sjuk nuförtiden. Eller nästan sjuk. En förkylning bröt ut i lördags efter min långpromenad men det stoppade inte mig så jag gick ut igår igen och gick (5 km, 75 min). Inte så smart kanske men jag måste få ut snitslar till lördagens MMC som jag arrangerar. När jag var som längst bort och tittade ut över en spegelblank Oxundasjö så kom doften av vedeldad bastu mot mig. Jag satte mig ner en stund och tittade norrut över sjön. Kan det vara Tiomilaledningen som provkör sin bastu tro? Näee, det är nog för tidigt för det.