söndag, december 02, 2007

Smärta är bara vekhet

Hej alla glada amatörer där ute. Kom och sätt er på golvet här nedanför farbror AspLövet så ska jag lära er lite om hur det fungerer hemma hos världens bästa orienterare. Långt bortom familjeliv och ekorrhjul ska ni ha klart för er. Om ni någon gång köper ett par träningsskor som ni, av för mig oförklarlig anledning, bara använder sisådär var tredje månad så kanske ni ska gå in dom på lite kortare turer innan ni utsätter era fötter för dom tuffare strapatserna.

Så här såg AspLövets hälar ut efter dagens pass i ett par skor som tyvärr har fått alldelse för lite friskluft det sista året. Jag kände att det börjde smärta redan efter 3 kilometer men då hade jag ju bara en dryg timme kvar att gå så vem var jag att vika ner mig.



Nu är ni förmodligen inte lika smärttålig som AspLövet, så tipset till er kvarstår. Gå kort och ofta i era skor. Ni kommer att tacka mig för det tipset när ni checkar in på ålderdomshemmet.

Det här tipset tar jag förresten inte betalt för. Så generös är jag.

2 Comments:

At 12/02/2007 2:39 em, Blogger Skigos said...

Pöh, vad sägs om dom här:
http://sirbro586.blogspot.com/2007/11/inga-blsor-r-fr-sm.html

 
At 12/02/2007 7:17 em, Anonymous Anonym said...

Compeed AspLövet. Lösningen heter Compeeeed!!!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se