onsdag, december 12, 2007

Tagen av snuten

Imorse blev jag tagen av polisen.

Dom knep mig precis innan jag var framme vid firman. Jag stannade till vid vägkanten och kände en klump i halsen när jag tittade på konstapeln som stegade fram mot min bil. Inte för att jag hade något att vara skyldig över, men man är ju svenskt mesig inför ordningsmakten. När konstapeln knackade på rutan flyttade sig klumpen i halsen neråt. Han var en hon. Hon var snygg. Skitsnygg.

"Hur står det till här då?" frågade hon stramt.

"Jodå.. Ont i knäna, lite morgontrött och allmänt bitter", svarade jag med lite ängslig röst.

Sen frågade hon efter mitt körkort och bad mig blåsa i en alkomätare. Det gav inget utslag så hon bad mig åka vidare. Jag frågade om det inte fanns något hon kunde plocka in mig för eller om hon inte borde visitera mig. Vem vet vilka olagligheter jag hade gömt på kroppen. Hon avböjde mina förslag och stegade ur mitt liv.

Hon är precis som min orienteringskarriär tänkte jag och kom försent till jobbet.

4 Comments:

At 12/12/2007 12:47 em, Anonymous Anonym said...

Kollade hon inte ens att du hade heltäckande klädsel?

 
At 12/12/2007 3:36 em, Anonymous Anonym said...

Vi vill se en bild!
Blond?
Mått?
Putande läppar?
...

/Thomas H

 
At 12/13/2007 7:43 fm, Anonymous Anonym said...

Jag vet! Hon förekommer i mina drömmar med ...

 
At 12/14/2007 9:28 em, Blogger AspLövet said...

Hon var inte blond utan mörkhårig. Jag är svag för mörkhåriga tjejer. Tänk dig Salma Hayek så ligger du mitt på sanningen. Varken bildbevis eller sönderslitna kläder finns som bevis. Bara en dröm. Lika vacker som en hängmosse i Fredriksberg.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se