tisdag, januari 29, 2008

Inget tävlande 2008

Eftersom jag yppade en målsättning om att köra ett mountainbikelopp i år för att överhuvudtaget ha något att se fram emot så blir ju steget därifrån inte långt till konkreta förslag. Efter lite grävande på röriga cykelsajter så hittade jag dessa två.

Kolmårdsbiken 10 maj. 60 km MTB, banbeskrivningen lyder. "Terrängen är typisk Kolmårdsterräng, småkuperad, vacker och ganska tuff. Banorna bjuder på fin variation med en stor andel på slingrande skogsstigar" Eftersom jag vet hur fantastisk orienteringsterräng det är där nere så kan inte upplevelsen bli annat än euforisk.

Lida Loop 8 juni. 65 km MTB, banbeskrivningen lyder. "Terrängen är typisk Södertörnsterräng, småkuperad, vacker och ganska tuff. Banan bjuder på fin variation med den övervägande delen på slingrande skogsstigar och motionsspår, men den innehåller också ett antal intressanta mer tekniska partier såväl som vägavsnitt" Eftersom jag vet hur fantastisk orienteringsterräng det är där nere så kan inte upplevelsen bli annat än euforisk.

Man behöver nog inte vara hjärnkirurg för att se vad AspLövet letar efter här i livet. Cyklingen är bara ett substitut som används för att komma ut i underskön orienteringsterräng. Det viktiga i detta läge är att bli trött i en välbekant och kär miljö. Just Lida Loop hade jag ju tänkt köra redan förra året men som alltid när jag planerar saker så vill min kropp något helt annorlunda. Den stänger ner alla vitala funktioner både psykiskt och fysiskt. Därför vågar jag inte tro att jag kommer delta på någon av dessa mtb-tävlingar. Om jag nu inte lurar min kropp att tro något annat och på så sätt kunna göra tvärtom.

Hmmm.. lura min kropp!?

HÖRRUDU ASPLÖVET! DOM HÄR MTB-TÄVLINGARNA SOM DU SNACKAT LITE LÖST OM. VI TAR OCH SKITER I DOM VA? JAPP, SÅ GÖR VI. INGET TÄVLANDE ÖVERHUVUDTAGET 2008. HÖR DU DET ASPLÖVET? BRA! DÅ ÄR DET SPIKAT.




psst.. tror ni att jag går på det där?

1 Comments:

At 1/29/2008 6:25 em, Anonymous Anonym said...

93 kg dalis behöver nog hjälp han med med att anmäla sig!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se