onsdag, januari 16, 2008

Jag hade nog inte ens varit duglig som död

Jag vet inte om ni känner till filmen "28 dagar senare"? Den är bra. Idag såg jag uppföljaren "28 veckor senare" och den var helt fantastisk. Detta får mig osökt att komma tillbaka till verkligheten som för "AspLövet goes H40" snart rullar på "28 månader senare". Tiden går fort när katastroferna daskar en i ansiktet som ett förvirrat sillstim. Det enda som saknas är lite virusinfekterade zombies men jag antar att den som är virusbäraren i den här sannsagan är jag själv. Skillnaden mot filmerna är dock att dom infekterade kunde springa utav helvete medans jag, med mina gubbvader och gubbknän, inte skulle kunna springa ifatt någon alls. I bästa fall en Pre-O löpare. Om ens det.

Med andra ord skulle jag inte ens prestera som en zombie.

Det gör mig lite ledsen.