fredag, januari 18, 2008

Ont i knäna - My Ass!

På kartan från OK Hammarens tävling 1989 har jag skrivit.

Bröt: Ont i knäna (gick hem)

Jag hade säkert ont i knäna. Just 1989 sprang jag bara 10 tävlingar på våren och sen inte en enda på hösten. Det syns tydligt i min kartpärm att jag drogs med knäproblem eftersom jag just i den här kartpärmen har åren 1987-1990. Ändå är inte pärmen fylld så att den gråter. Men jag tror att jag lika gärna kunde ha skrivit som förklaring.

Bommade: Svag i sinnet gick jag hem och kände efter lite extra om inte knäna ändå ömmade.

Jag minns iofs inte sanningen. Jag spekulerar. Om mitt eget liv. Det enda jag egentligen vet är att jag alltid, så länge jag hållit på med orientering, hatar att bomma. Fullkomligt och villkorslöst hatar. Det är ingen dålig egenskap tror jag. Mycket av min nollvision och genomförande av densamma kommer ur det här hatet.

Hat som hjälpmedel.

På gränsen till doping va?