onsdag, januari 23, 2008

Seniordebut

En gång för ett par hundra år sen, det vill säga långt innan gubbåldern infann sig, tog AspLövet steget in i seniorvärlden. Allt var inte, som man kanske kan tro, guld och vildmark på den tiden. På baksidan av min första seniorkarta har jag skrivit. " Första tävlingen för säsongen efter skadan på hälsenan. Grymt seg på slutet". Jag har inget minne av hälseneproblem men det är väl på något sätt signifikativt för hela mitt liv. SkadeLövet, SvagLövet, TrasLövet, SkräpLövet, KaputtLövet, DefektLövet eller vad fan som helst. Trasigt barn har många namn.

Banan var ca 11 km och man kan väl inte säga att jag gjorde en exceptionell seniordebut. varken löp eller orienteringsmässigt. Det skulle visa att sig bättre längre fram. Och fantastiskt mycket sämre för den delen också.


Observanta ser att det är norra delen av årets Tiomilaparti

3 Comments:

At 1/23/2008 10:41 fm, Anonymous Anonym said...

Vad betyder kryssen? Vätska? Känns jobbigt om due förbjudit vägar lite hipp som happ. Då borde Traslövet varit diskad.

 
At 1/23/2008 2:29 em, Anonymous Anonym said...

BomLövet eller SnettochvintLövet

 
At 1/23/2008 6:16 em, Blogger AspLövet said...

Förr, för länge sen, var kryssen markering för vätska som du så riktigt gissar. Hade det betytt förbjuden passering av svartväg hade man haft problem att fullfölja banan tror jag.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se