onsdag, januari 09, 2008

Spela sig i form

Idag har jag inte tränat. Om man nu inte räknar orienteringsspel som träning. Efter ett hett tips från Mr Rauta så laddade jag ner Suunnistussimulaattori. En Finsk variant av Catching Features. Tyvärr är den helt på Finska men jag har lyckats ladda ner spelet, med alla uppdateringar, och även börjar springa lopp. Ser rätt snarlikt CF ut och det fungerar i princip likadant även om detta är ur FPS-synvinkel medans CF är i 3:e person. Det finns rätt många kartor och banor inlagt så man har några timmar framför sig innan det blir hemmaterräng. Lite buggigt känns det eftersom jag blir utsläng ibland. Kan i och för sig bero på min gamla sega dator. Eftersom mitt Finska vokabulär inte räcker längre till än att beställa hambugare, en stor öl samt möjligen fråga vart dambastun är så har jag inte koll på alla finesser. Framförallt skulle jag vilja lägga in mitt eget namn och se att tiderna jag gör sparades vilket inte händer nu men det finns säkert i spelet någonstans. Så länge får jag rusa runt med flåset högt uppskruvat på högtalarna och minnas svunna ärorika AspLövstider.

Hmm.... Kanske borde jag hänga upp lite nyplockade granruskor här inne i min garderob för att öka autentitetsfaktorn.