måndag, januari 28, 2008

Träning som ger mål

Normalt när jag sitter på träningscykeln sätter jag på tv´n för att få tiden att gå fortare än mina hjärnspöken. Idag gjorde jag något helt annat. Jag blundade. 60 minuter där jag lät mina tankar vandra iväg med mig. Till bättre platser. Långt bort. Jag mindes skogspartier där jag låtat mina ben flyga fram för länge sen. Uråldrig granskog med marken täckt av mjuk björnmossa och hav av blåbärsris. Det gjorde mig gott. När jag klev av cykeln hade åtminstone en gnutta motivation återvänt till en trött gammal kropp. Min kropp. Jag borde nog skaka fram ett mål för året. Ett mountainbikelopp är nog vad jag behöver för att orka med mig själv. Långt och jävligt ska det vara. Det behöver i och för sig inte vara speciellt långt innan det blir just långt och jävligt för mig. Det är fördelen med att vara usel. Det krävs lite för att nå sina mål.

4 Comments:

At 1/28/2008 9:13 em, Anonymous Anonym said...

Grenserittet!! Jag är med när som helst!!

www.grenserittet.com

 
At 1/28/2008 9:30 em, Blogger Alfonsson said...

Hva med å sykle til Tromsø og hjelpe oss med å sette ut poster til NM; prøveløpe H21; så sykle tilbake via Nordkapp. Hæ!

 
At 1/28/2008 10:06 em, Blogger Forrestgumper said...

Forslag er jo å prova "Den store styrkeprøven"? Trondheim - Oslo? Det er hårdt...

 
At 1/28/2008 11:05 em, Blogger AspLövet said...

Oj! Här slog jag an på en nerv må jag tro. Framförallt i riktning västerut.

Grensrittet är ju en klassiker men jag inbillar mig att det är lite "tråkig" cykling. Rätta mig om jag har fel. Inte för att jag är en gudabenådad mountainbikeåkare, långt därifrån, men jag gillar nog mera skogskörning och det verkar vara mer grusväg över det hela.

Kontrolluthängning i Norsk drömterräng och vidare till Nordkap. Det är som min drömtur med extra räksallad. Passar tyvärr inte in i mitt tragiska liv i år.

Styrkeprøvens. 630 km MTB fördelat på 6 dagar. Jo jag tackar jag! Här snackar vi sex dagar i rad med kramp. Ingen skulle vara lyckligare än AspLövet. Men för en gammal man som knäar inför enkla promenader kanske steget dit är för långt just nu.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se