torsdag, januari 24, 2008

Varken mål eller mening

Det dyker upp lite följdproblem när ens liv varken har mål eller mening längre. Intressanta problem? Njaaaeee... det beror lite på vilket humör man är på. Själv fladdrar jag just nu runt i livet som en epileptiker utan lokalsinne. Ena sekunden är jag på väg att träna min veka kropp för att direkt efter träningstanken fråga mig själv vad vitsen är och vips är det passet inställlt. Samma sak på firman. Jag skriver långa listor på saker som ska fixas men sen strax före lunch stryker jag allt innan det gjorts och laddar för en ny lista nästa dag. Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Varken mål eller mening. Det är en rätt fin mening det. Varken mål eller mening. Samma sak i vardagen. Jag kan stå hemma och titta på kaoset som skulle kräva en mindre Polsk kommun för att få färdigstädat men innan jag bestämt mig för i vilket hörn jag ska börja så ligger jag i soffan och zappar. Helt omedveten om hur jag kom dit. Hela mitt liv är just nu som en kartminnesorientering. Jag har ett vagt minne av vad jag borde göra men i allt snabbare takt så tynar bilden av mina mål och meningar bort. Kvar finns bara en grå dimma som pressar sig mot mig.

Hallå! Är det någon där ute?

3 Comments:

At 1/25/2008 8:18 fm, Anonymous Anonym said...

Bo Kapsers kanske beskriver ditt (och mitt) problem:

För henne är det svart och vitt
Det är helvete och himmel
Är marginalen eller mitt
Det är sömnen eller svindel
- Och jag famlar omkring utan koll.
Mellan ett och noll, ett och noll
Mellan ett och noll

För henne är ont och gott
Det är allting eller inget
Det är kyssar eller spott
Det abstrakta eller tinget
- Och jag famlar omkring utan koll.
Mellan ett och noll, ett och noll
Mellan ett och noll

För henne er det dag och natt
Det är solen eller månen
Det är tårar eller skratt.
Norra Nordland eller Skåne
- Och jag famlar omkring utan koll.
Mellan ett och noll, ett och noll
Mellan ett och noll

Och fästan det är upp och ner
Kan jag ändå konstantera
Att vi får varann att le
Att det verkar att fungera
-Att jag famlar omkring utan koll
Jag famlar omkring utan koll
Jag famlar omkring utan koll
Mellan ett och noll - Ett och noll.

 
At 1/25/2008 8:22 fm, Anonymous Anonym said...

http://www.youtube.com/watch?v=E7rjMLJGydE

 
At 2/02/2008 10:20 em, Blogger AspLövet said...

Hej Kung Rickard!>> Jag såg en gång Bo Kaspers Orkester på Stadshotellet i Hudiksvall. Dom spelade nere i källaren och jag var full. Kanske därför jag inte gillar Bo Kasper. Har alltid förknippat dom med en överjävulsk baksmälla.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se