lördag, februari 02, 2008

2 älgar var ute och sprang

Idag var jag ute och gick i skogen 98 minuter och det tog faktist nästan en timme innan jag började bli uttråkad. Tur då att ett par älgar livade upp dagen. Dom dök upp ur ingenstans och forsade förbi mig på bara 30 meters håll. Jag tog upp en pinne och siktade på dom och sa sen med hög röst. PANG!! Älgarna stannade upp och tittade förvånat på mig. "Du missade" sa dom till mig. Näee... Nu ljög jag. Dom varken stannade upp eller pratade med mig. Fast sant är att jag mötte dom två älgarna. Dom sprang hårt medans jag gick sakta åt andra hållet.

Jag älskar att promenera i skogen och titta på älgar medans klubbkamrater springer förbi mig i en allt mer sinande ström och sedan ta ett djupt andetag och inse hur bra livet egentligen är...

Nej, vänta nu!

Det gör jag inte alls.