tisdag, februari 05, 2008

Ølen ær dyrt jævla billig på ICA

Det sket sig med søkandet efter Øyvin Thon. Jag fastnade på firmans kontor dær jag var tvungen att hålla kurs før en jævla massa mænniskor hela dagen. Efter att ha smitit dærifrån utan att bli lynchad så var klockan før mycket før att gøra ett effektivt eftersøk av Øyvin på egen hand. Jag hittade en ny pizzeria istællet (dom ælskar sina pizzerior i det hær landet) dær hambugertallriken var 60 spænn billigare æn pizzan trots att den kostade 150 kr. Till det drack jag 2 STØL før 90 kronor styck. Det kostade mer æn det smakade trots att det var gudomligt gott. På vægen hem var jag smart som fan och gick in på ICA før att køpa øl till hotellrummet. Hittade 4,5% Ringnes før bara 30 kronor styck. Jag gissar att det inte blir billigare æn så i det hær landet. Jag børjar førstå varfør dom ær så jævla bra på idrott i Norge. Det finns inte en jævel som har råd med andra fritidssysselsættningar æn dom som ær gratis.



*AspLøvet somnar in med en avslagen Ringnes i ena handen och NRK 1 rullandes på tv`n"

2 Comments:

At 2/06/2008 10:16 fm, Anonymous Anonym said...

Det finns en sak som faktiskt håller lågt pris i Norge - getost!
Så Lövet, ta o investera i en redig bit Gudbrandsdalsost dvs getost.
Kanske rena rama medicinen för dina känsliga rasben?!
/Kula

 
At 2/09/2008 2:10 em, Blogger AspLövet said...

Jag har svårt för getost. Hade planer på att shoppa på tax-freen men det skillde inte så mycket mot Systembolaget så jag tog 2 öl på flygplatsen istället. Dom kostade 90 SEK st där också.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se