lördag, februari 23, 2008

Tretimmarspass

När jag vaknade i morse var jag friskare än på säkert 3 månader. Det säger kanske inte så mycket med tanke på att jag varit sjuk mest hela livet men ändå. Jag skakade av mig bitteheten och drog igång ett tretimmarspass. Jag njöt som i fornstora dagar och hade jag inte haft ögonen öppna hade jag säkert lika gärna kunnat varit ute på långlänk i storsvulstig vildmark. Låtit benen ta mig bort och sen ännu mer bort utan tanke på att vända hemåt. Trötteheten kom som en långsam sommarfylla. Nu bestod ju istället dom 3 timmarna av städning. Kanske inte lika sexigt som långlänk när man tänker efter.

Tragiskt.

Nu kan jag lika gärna gå på ölen.

Många.

3 Comments:

At 2/24/2008 10:18 fm, Anonymous Anonym said...

Långlänk = långpass?? Är det finlandssvenska?

 
At 2/25/2008 7:57 fm, Anonymous Anonym said...

Nästa gång kan du väl bjuda in klubben till städ-talko så blir det nästan som en långlänk med klubben. Blir iof sig lite sprintvarning om ni inte bor i ett slott...:-)

 
At 2/25/2008 8:58 fm, Blogger AspLövet said...

I Österbotten använder dom ofta just "länk" för att beskriva en löptur. Vart det härstammar ifrån har jag dock ingen aning om.

Talko är ju ett annat fint Finlands-Svenskt ord.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Talko

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se