söndag, mars 23, 2008

Domestic Violence

Igår när jag som vanligt satt i soffan och vaggade min kropp i rytmiska rörelser med bittert mumlande som bakgrundsljud blev det plötsligt för mycket för min omgivning. Jag blev utsatt för en grov misshandel och jag for runt som en vante i lägenheten. Jag låste in mig på toaletten men det hjälpte föga när orden från den verbala misshandeln kom från springan mellan golv och dörr. Jag försökte hålla för öronen men sakta och säkert maldes jag ner till en ynklig klump av snörvel, snor och uppgivenhet. Orden som kom emot mig gick till slut inte att stoppa.

"Nu får ta fan ta och skärpa till dig. Ska du hålla på att gå omkring här hemma och tycka synd om dig själv och bittra ihop som en sur gammal korvgubbe kan du dra. Varken jag eller Miniknatarna orkar med dig längre. Du får sluta drömma om att kunna träna dig trött. Gå ut och gå, cykla eller simma för fan din jävla martyr. Det är inte synd om dig."

Jag låg länge kvar på toalettgolvet och lät hulkningarna ebba ut. När jag vaknat till åkte jag till Centrum och köpte att par nya skor att gå i. Det blev ett par Landrover. 2-bens drift.

När jag åkte hem lyste solen.

3 Comments:

At 3/23/2008 8:10 em, Anonymous Anonym said...

Va f-n är det jag hör är de små och fru Asplövet elaka?
Då är det bara att komma över så ska du få en 2 fingers whisky så kan jag lyssna på ditt gnäll och hålla med om att allt var bättre förr.

 
At 3/24/2008 8:04 fm, Anonymous Anonym said...

Med avståndet växer kärleken.

Det är inte speciellt kul att följa ett upptrampat spår för att komma fram till en hopfallen skärm som ligger i mosse som förvandlats till en lårhög sörja av ruttnande vegetatation och isvatten.

Du sitter nog bra.

 
At 3/24/2008 10:07 fm, Anonymous Anonym said...

Thats whats frien...women is for! Get You going/fire You up!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se