torsdag, mars 06, 2008

En spännande kväll

Det var klubbens nattcup ikväll. Jag tog mod till mig och gjorde ett studiebesök med avsikt att testa min nyinförskaffade kamera. Det mesta verkar vara som vanligt. Dom gamla vanliga stötarna hade glömt pannlampan och det gnälldes på gubbskador. Vad fan vet dom om skador tänkte jag och traskade bort mot den första kontrollen. Jag hann inte mer än fram förren det brakade till bakom mig och ett led av lampor kom farande. Det fanns inte tid att göra några nattinställningar på kameran utan jag slängde mig bara ner bakom en tall för att inte röja kontrollen och sen sträckte jag upp kameran och knäppte av några kort. Så mycket för det kameratestet tänkte jag och såg samtidigt att batteriet var tomt. Tydligen ska man behöva tänka på allt. Jag promenerade sakta tilbaka till målet där det varvades för fullt på slingorna. Efter en stund började jag frysa så jag tog mig själv i handen och åkte hem. När jag kom hem åt jag en tallrik med fil och flingor.

Imorgon törs jag inte ha lika mycket spänning i mitt liv.

Jag kan ju bli utbränd.


Bättre än såhär blir inte korten när man är inkompetent