onsdag, mars 26, 2008

Ingen vill springa i 5cm snö.

Shit alltså! Vi måste göra något åt den här förbannade snön och kylan. Imorse när jag var ute med Birro höll jag på frysa fast när jag böjde mig ner för att plocka upp morgonens avföring. Man trodde ju på allvar att vi blivit av med vintern efter den här finfina barmarksperioden men inte då. Prompt ska den ploppa upp och visa sig på styva linan. Inte ens skidåkarna kan väl gläjdas åt årets sena vinteridioti. Såna där värdsliga saker som svälten i Afrika, krigen i dom där konstiga länderna och bensinpriset kan ju ingen råda bot på men vintern. Den jäveln ska vi nog kunna ta om vi jobbar ihop. Vi skulle behöva en egen Al Gore som reste runt och predikade för klimathotet. Inte mot utan för alltså. Titta bara på stackars SNO som ställt in sin tävling. 5cm snö och sen var den helgen förstörd. Så kan vi inte ha det. För vem kan springa i 5cm snö? Ingen säger jag bara. Ingen. Eller, givetvis kan man springa i 5cm snö, men vem vill? Ingen säger jag bara. Ingen. Inte jag i alla fall. Fast kanske vill alla andra det? Hur fan ska jag veta vad alla andra vill egentligen. Dom vill säkert springa i 5cm snö. Det finns så mycket idioter. Jaha! Nu vill plötsligt alla springa i 5cm snö och inte bryr dom sig om vad jag tycker. Otacksamma jävlar. Ska det vara så tänker jag inte jobba för att få bort vintern. Ni kan fan få ha kvar vintern om det nu är så jävla roligt att springa i 5cm snö. Se där! Nu fick ni som ni ville. Jävla typer det finns.