fredag, mars 28, 2008

Klagomuren

Idag blir det en lång färd mot natt för mig. Först vaknade jag 1 timme för tidigt. 05.30 slog jag upp ögonen och tänkte tanken att 1 timmes sömn till inte är fel. Men inte då. Jag låg vaken och trots att jag räknade löpare i startfållan på ett fiktivt Jukola kom ingen sömn mig till mötes. Så det var bara att vänta in ännu en segdragen arbetsdag som kommer att bytas ut mot en grym natt. Ikväll kommer nämligen AspLövet att jobba i sekket på Grymnatta. Först ska jag ta emot direktanmälningar och innan tävlingen är över och jag kan ta med mig resultaten hem för att uppdatera webben så ska jag sköta Klagomuren.

Klagomuren.

Vilket religöst laddat ord för något som bara handlar om suspekta kontrollplaceringar, överfulla toaletter och trasiga SI-enheter. Fast personligen kommer jag ta Klagomuren på största allvar. Likt den riktiga Klagomuren i Jerusalem kommer jag stå med stenansikte och låta dom klagande kasta skit och besvärjelser på mig från tävlingen. Eller vad fan! Jag är inte den som är den utan har dom relationsproblem eller andra psykiska åkommor kan dom ta upp det också. För jag kommer inte att ge någon feedback. Jag tvivlar på att Klagomuren ger några svar så mina besked till dom klagande kommer bara bli lite hummande, några ryckningar i mungipan och en fladdrande blick.

Kom dit om ni törs...

3 Comments:

At 3/28/2008 11:11 fm, Anonymous Anonym said...

Körde du sommartid 2 dagar för tidigt? Snacka om att vara förberedd inför Måsenstafetten!:-)
Vill du inte bli UK/Coach för oss istället?

 
At 3/28/2008 11:16 fm, Blogger AspLövet said...

Jag tror snarare att jag kör sommartiden 3 år för tidigt. När jag blir H45 ska jag träna på mornarna före jobbet, precis som mina stora idol numera Håkan Dahlgren.

Tyvärr ska jag inte ut på Måsenstafetten. Dom gubbar jag har att förfoga över är bräckliga små liv och man törs inte stjäla deras tid från familjeliv och IKEA-besök. Jag har lurat ut en del av dom på Rånässtafetten. Dock inte i H17-klassen utan allihop i gubbklasserna.

Vad skulle jag ha för förmåner som coach i din klubb?

 
At 3/28/2008 1:20 em, Anonymous Anonym said...

Förmåner? Här gör vi allt ideellt...;-)

Annars så lär du få följa med på Jukola, ha seniorlag i alla kavlarna, bara dela ut snabba SI-pinnar tillsamans med nummerlapparna. Möjligheten finns också för valfri syssla i klubben och har du en gång engagerat dig så får du chans att tacka nej till 10 uppdrag till.

Viss bitterhet kan vi också erbjuda tillsammans med x antal olika gubbåkommor.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se