onsdag, mars 19, 2008

Leafmobile

Jag är så fantastiskt uttråkad. Sitter maniskt och tittar på telefonen med en ömklig önskan om att någon ska ringa.

"Nädu AspLövet! Nu skiter vi i det här och ger oss ut på äventyr. Packa oömma kläder och ett sjujävla humör. Vi kommer inte hem på några månader"

Men telefonen ringer inte. Den talar tyst och hånfullt med mig och jag stirrar tillbaka. Kanske borde man slänga sig i bilen och bara köra bort. Besöka skogar från kepstider man glömt och korvkiosker med extra allt i hålor som knappt lever längre. Fast samtidigt som jag tänker den tanken tittar jag ut genom fönstret och ser att det vräker ner något vitt från himlen. Vräker ner. Med min otur hade jag väl inte kommit längre än till Stora Väsby innan någon sommardäckslallare stoppat upp trafiken för gott.

Fast nu ska jag ju hämta Miniknatarna på dagis. Jag får spara tanken till en annan dag.

Eller ett annat år.

Eller liv.

Ingen som har en miljon att dela ut sådär bara?

1 Comments:

At 3/19/2008 8:57 em, Anonymous Anonym said...

Nu ska du inte vara bitter. Själv sitter jag otränad, fet och ensam i en förort till Gdansk. Har ungefär 1 km till soptippen som jag förövrigt har utsikt över från balkongen.

Inatt kom det 1 dm blöt nysnö, på morgonen skulle sjuttielva polacker med sommardäck ut och köra. Bra jobbat. Idag har skiten dessutom töat bort och syndafloden sköljer över gatorna. Nu börjar temperaturen falla och smhi säger -11 grader i natt. Okey, lite glad blir jag, räknar med sovmorgon imorgon, kan troligen räkna med ett jäkla kaos när polackerna leker bambi med sina små fiat 100.

Ha en trevligt bitter påsk utan något påskläger och tävlingspremiär.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se