onsdag, mars 12, 2008

Måttlig kupering

Vad menas egentligen med "måttlig kupering"? Vems mått mäter man med? Det är ju en jävla skillnad på kuperingen i Skåne jämfört med Norrland. Är "måttligt" ett fast mått? Isåfall borde måttligt i Skåne vara lika mycket som måttligt i Norrland. FAN! Vem kunde tro det. Kanske ska man räkna all kurvbild på kartan och sen delar man antalet kurvor men ytmåttet på kartan. Eller så tar man all kurvbild och lägger ut dom på golvet som ett långt jävla streck och mäter. Fast då borde det kallas "kort, halvvägs eller lång kupering".

Själv är jag inne i en "lång kupering" just nu. Fast det är lite tvetydigt. Det går stadigt utför med AspLövet och på så sätt är har jag en negativ kurvbild framför mig. Jag snubblar som bäst utför en långsamt sluttande begskant och långt där nere ser jag ett risigt jävla myggkärr. Äsch! Vem försöker jag lura. Jag står redan i skiten ooch kommer inte loss. Men samtidigt är det jävligt jobbigt att leva så då borde det luta uppför. En stenig, seg uppförsbacke. Uppför eller nedför? Spelar ingen roll. Fel håll är det i alla fall. Jag skulle välkomna lite måttlighet i mina motgångar. Ni förstår hur illa det är när man inte önskar sig framgångar utan bara lite mindre motgångar.

Förresten såg jag Ingemar Stenmark på lunchen.
Jag sa hej.
Han såg inte mig

Sen såg jag Josefin Lillhage
Hon såg mig.
Jag sa inte hej.

Jag vet inte vad det säger om någonting egentligen.