onsdag, mars 26, 2008

Trött redan innan jag börjat

Jag rusar iväg lite fort ibland. Såg på väderprognosen att det ska bli varmare väder nästa vecka. Bra tänkte jag och började planera en MTB-tur. Turen blev på ocyklade marker och jag kunde redan känna smaken av kramp i låren. Men vänta nu! Kanske borde jag smörja upp cykeln först innan jag får för mig något. Och sen måste jag ju köpa nya MTB-skor. Fast framförallt borde jag inte börja med en 60km runda. Lite väl magstarkt för en otränad fördetting måste till och med jag erkänna. Men en kommande tur får det nog bli, där minst 40km är på vägar/stigar jag inte cyklat förr.

Nu måste jag lägga mig ner och vila.

Det är jobbigt att planera framtida träningar

3 Comments:

At 3/26/2008 7:18 em, Anonymous Anonym said...

Jag vill hänga på! Spelar ingen roll vart vi cyklar. jag ser ju inget ändå förutom ryggarna på alla som är med! Skall också smörja upp "garyn".

 
At 3/27/2008 8:47 fm, Anonymous Anonym said...

Den rundan har vi kört förr fast åt andra hållet och med fika i Sigtuna..

 
At 3/27/2008 9:19 fm, Blogger AspLövet said...

Den rundan var inte jag med på. Det hållet ni körde är nog klart bäst. Det finns ju i princip ingen fikaplats efter Sigtna om man inte svänger in mot Brunna. Jag ska reka lite kartor på andra sidan för att se vilka fina skogsstigar det kan finnas.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se