tisdag, mars 11, 2008

Världens näst-bästa B-Löpare

1993 var jag och några andra spolingar på semester ute i landet. Av en slump, eller kanske inte, hamnade vi i Falkenberg samtidigt som 5-dagars arrangerades där. Även om vi var orienterare hela gänget så var vi inte anmälda utan gjorde mest ett socialt besök. Med socialt besök menar jag att vi drack öl och var allmänt stökiga.

Väl på plats passade vi på att springa lite. Första dagen sprang vi en direktbana (Dir 5, 6580 m). Jag kom 4:a, 3,5 minut efter den Tjeckiska landslaglöparen Libor Zridkavesely. Andra dagen hoppade jag in i H21B eftersom en klubbkompis (vill jag minnas) inte skulle springa så jag startade i hans namn. Fusk och mygel [Stenkastning på AspLövet nu på lördag klockan 07,00 vid klubblokalen]. För att inte påverka resultatlistan för mycket kom jag avsiktligt 10 minuter för sent till start. Därför har jag skrivit min placering inom parantes på kartan. Min egen klockade tid var 47,38 men i resultatlistan kommer någon annans namn ha 10 minuter sämre tid. Så var det med det.

Fast är jag egentligen "världens näst-bästa" B-löpare?

Givetvis inte.

Hur skulle det se ut om världens bästa orienterare plötsligt bara var världens näst-bästa B-löpare? Det hade sett jävligt illa ut. Jag var bakfull och gjorde en okynnesbom på den 6:a kontrollen. Varför då? Bara för att jag kan. Bara för att jag kan. Efter tävlingen åkte vi hem igen till Lapplands Väsby. Vänta! Vi tog några öl först och sen åkte vi hem. Det var ett bra 5-dagars.


Vinka till AspLövet. Han är lite deppig idag.

Jag vill också passa på att be invånarna i Falkenberg om ursäkt. Den där vägskylten (Änder på väg), reklambanderollen från vägbron och flaggan (ICA?) som vi stal och aldrig lämnade tillbaka har hållit mig sömnlös många nätter. OK, jag har kanske inte legat sömnlös men det var jävligt omoget gjort. Det ska inte upprepas.

Inte i Falkenberg i alla fall.

1 Comments:

At 3/11/2008 2:14 em, Anonymous Anonym said...

VA?
Har jag varit på den kartan??
Minnet måste ha försvunnit med 6:e etappen eller tillsammans med flaggorna från bron....

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se