onsdag, april 23, 2008

AspLövet tipsar inför 10mila

Herrejävlar vad Fransosen och Haldenstedt kommer bli förvånade när det ska till att avgöras inför spurten. Förmodligen kommer dom se elljusspåret och tänka sig full fart framåt men ack så fel dom kommer ha. Det där jävla elljusspåret tillhör Räddningsverket och på det har dom dumpat ett par hundratusen ton flis. Jag lovar! Det är värre än kvicksand. Man sjunker ner till anklarna i skiten och sen är det snigelfart som gäller.

Eller...

Så var det för 5 år sen i alla fall. Jag har inte varit på elljusspåret sedan dess. Dessutom satt jag på MTB´n men ändå, jävlar vad trögt det var. Jag avundas ingen av dom som ska ut på det spåret. Vad kan ha hänt på 5 år liksom. Ett par trötta brandmän har joggat där men inte många fler.

Se upp alltså!


Imorgon ska jag tipsa om hur man bäst springer över en färist och varna lite för Djurgården.