torsdag, april 17, 2008

Det kom ett mail

Idag fick jag ett trevlig mail från en, för mig okänd, orienterare. Magnus Nordström, Kils OK. Han skriver att han är en H39:a. Kul att såna ungtuppar letar sig till min blogg. Han blir ju i och för sig H40 nästa år, så han kanske torrtränar lite inför bistrare tider. Hursomhelst bifogade han 2 roliga foton.

Den första bilden är, "Ryggtavlan på en Bulgarisk OL-junior som liftade med Höst-Östbussen mellan Varna och Istanbul" Det verkar vara någon sorts rebus. Jag gillar inte rebusar men min gissning är att springer man orientering samtidigt som man dricker ur en sejdel, troligtvis innehållande malthaltig dryck, så blir man glad och tunnhårig. Det där att man blir glad av både orientering och öl, eller för all del båda samtidigt, är jag helt enig om men att man blev tunnhårig visste jag inte. Har för mig att öl innehåller B-vitaminer och att det ska vara nyttigt för håret. Nåja, Jag har mitt hår kvar så det kanske är en slamkrypare i rebusen.


Andra bilden är, "Skriven av Lina W i klass 2 och satt på vägen i det klassrum där jag övernattade vid helgens j-cup i Uddevalla" Det är ju nästan så att man blir tårögd av glädje. Kanske borde man bli orolig över att det har krypit så långt ner i åldrarna men till hennes försvar kan man konstatera att "drickandet" ligger sist på listan. Undrar om hennes föräldrar kallats till kvartssamtal.

1 Comments:

At 9/25/2017 9:11 fm, Blogger kartiksharmakanth said...


Tunt hår

Click Below to get more information About india travel blog- https://www.viviere.se/tunt-har-kille/

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se