onsdag, april 09, 2008

En skit(ig)tur

Det som på förmiddagen såg ut att bli ett snöhelvete vände 2 timmar innan cykling då regnet tog vid och lagom till start var snön borta. Kvar fanns bara blötan, kylan, det jävliga och ett lätt duggregn. Jag fick sällskap av Byström, bördig från Ludvika, och vi tog en sväng ner på Ängsjöbladet på skogsvägar och elljusspår. Det sprutade vatten i ansiktet mest hela tiden och när jag kom hem knastrade det fint i munnen. På slutet började jag även frysa om fingrar och tår så det var skönt att passet inte blev längre än 90 minuter. Det känns bra att köra såna här skitpass, vädermässigt, på mountainbiken så man förmår sig själv att uppskatta dom långturer i solsken med fika och spaning på flanerande flickor.

Mmmmm.. Fika med starköl ute på Djurgården. En sån runda var det länge sen jag körde.

Hade jag varit en modebloggare hade jag haft på mig