tisdag, april 22, 2008

Förlåt, vem är det som är kunden här?

Jag läser i PM inför 10mila...

"Reserv får sättas in vid sjukdom och disponeringen av anmälda löpare får då förändras. Ändring skall anmälas till tävlingsexpeditionen snarast möjligt dock senast tre timmar före respektive start för individen. Tävlingsexpeditionen är öppen fredag 1500-2100 och på lördag från 0800 till tävlingens slut. Alla lagförändringar är förenade med en avgift på 100 SEK kontant."

Hmm... om vi lägger kostnadsfrågan åt sidan för att inte reta upp oss själva mer än nödvändigt så undrar jag lite över den där 3-timmars regeln. Den öppna stafetten startar 10,45 medans tävlingsexpeditionen öpnnar först 08,00. Detta innebär alltså att man måste åka ut på tävlingsplatsen redan på fredag om man har ändringar på lagen i den kavlen? Fantastisk kundservice. Hur många klubbar utanför norrort kommer hit på fredagen? Jag kan bara svara för den klubb som har allra närmast till tävlingen.

Inte en chans i helvete att jag åker dit på fredagskvällen.

Jag låter det hellre vara fel namn i listorna och på köpet sparar vi pengar.