onsdag, april 16, 2008

Jävla skitfan också, sa jag och gick hem fast ut

Idag mötte jag pissmannen igen. Hade bara hunnit rulla iväg på mountainbiken, för att ta en långrunda, innan det blev tvärpunka på bakdäcket. Efter 8 minuters svärande var en ny slang på plats och jag kunde köra vidare. I 10 minuter. Då var plötsligt backdäcket tomt igen innan jag hunnit smälta den första punkan. Kollade upp slangen och såg att den var trasig på exakt samma ställe som den första. Precis där ventilen fäster i slangen. Eftersom jag bara hade en extraslang med mig var det bara att vända hemåt med cykeln dragandes efter mig.

Innan jag deppat ihop helt var jag hemma och slängde snabbt på mig löparskorna innan jag kom på bättre tankar. Jag beslöt mig för att ta en långpromenad in på avlysta 10mila-marker. Eller för att vara mer exakt avlysta 10milamarker som inte längre är avlysta. Skavstapartiet var påtänkt som möjlig tävlingsterräng men det ratades till slut. Helt förståligt då det hade blivit rätt mycket transport fram och tillbaka. Men för mig spelar nu inte det någon roll för det är fin skog på bergen och jag roade mig med att tänka på saker som jag mår dåligt av. Sånt går jag igång på.

En bit ut i skogen hittade jag en gammal moppe men den var nog sur för trots idogt kickande var den stendöd.


Efter 100 minuter friskluft var jag hemma igen och kunde trist konstatera att cyklingen får ligga på is ett tag. Mountainbiken måste in på service eftersom jag misstänker att backdäcket på något sätt orsakar punkorna. Dessutom måste jag ha nya bromsvajrar och justering av växlarna. Det blir nog inte gratis men vem är jag att klaga. Nu låter det kanske som att jag är rik och lat som inte ordnar detta själv men det handlar snarare om ett helt annat ord som förklaring. Det ordet man söker är,

Oduglig.

2 Comments:

At 4/17/2008 11:35 fm, Anonymous Anonym said...

Där blev det väl ändå ett dubbelfel?

BACKDÄCKET

Borde det inte stå BAK och HJULET. Back för mig handlar om öl-back eller back-träning. Ett däck kan väl inte orsaka punka på sig själv? Nä jag misstänker att det är nåt fel på fälgen och fälgen sitter (i alla fall på min hoj) på hjulet.

Kan inte moppen bli ett renoveringsobjekt så du slipper cykla framöver?

Lite nya bromsvajrar och justering av växlarna bara så...

 
At 4/17/2008 11:49 fm, Blogger AspLövet said...

Petitesser

Nåt skit är det med det där runda bakerst (om jag nu får säga bakerst) på cykeln och jag är inte man nog att laga det själv.

Backdäcket heter det när man får avlsuta ett pass och "backa" hem.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se