måndag, april 14, 2008

Motivator: Skogen

Att sitta på träningscykeln är nog den tråkigaste formen av konditionsträning man kan roa sig med. Man kan sila bort lite av ångesten med tv-tittande men för AspLövet var det inte aktuellt ikväll utan andra substitut behövdes. Jag satte på mig hörlurarna och lät musik koppla bort mig medan jag cyklade.



Redan efter 10 minuter insåg jag att Ray LaMontagne, hur AspLövsk och deppig nu än musiken är, inte var tillräckligt att motivera mig. Här behövdes rejälare saker. Jag grävde djupt i gubbvaderna och försökte hitta det som motiverar mig mest här i livet.

En snabbtur in till Google och världens vackraste idrottsplats printad på papper fick bli dagens motivator.

Mums!! Skog...
Den vackra skogsbilden framför mitt svettiga ansikte tog mig till bättre platser. Jag dagdrömde mig bort bland dom glesa tallarna där eftermiddagssolen strilade mellan träden. Benen trampade hårt och på skrå letade jag mig fram mot något som jag nästan glömt bort. "Hallå! Här kommer AspLövet", skrek jag och skrattade gott där jag kryssade fram mellan träden på en mossbeklädd botten.

Efter 90 minuter på träningscykeln med bara skog på min näthinna var jag nöjdare än på länge.

Skog.

Behöver man mer än så?