torsdag, april 10, 2008

Obalans

Ikväll besökte jag en Osteopat. Det handlade mest om undersökning idag och jag ska dit igen nästa vecka för mer handgriplig behandling. Men en sak var intressant. Jag har besökt säkert tusen idrottsläkare, kiropraktorer, naprapater, massörer, sjukgymnaster, hanpåläggare och andra kvacksalvare men det här var fösta gången som någon inte alls brydde sig om var jag hade ont. Han fokuserade mer på helheten och letade mer obalanser i kroppen än något annat. Han konstaterade att det fanns inga stora fel på mig men däremot en jävla massa småfel. Småfel som tillsammans skapade en sjuhelvetes obalans. Med andra ord var vi helt överens. AspLövet är inte i balans. Varken fysiskt eller psykiskt.

Det psykiska sa han i och för sig inget om utan det är min egna, högsta amatörmässiga, diagnos.