fredag, april 25, 2008

Rosersberg Södra

Var tvungen att dubbelkolla när jag sist sprang i det södra Rosersbergspartiet och det visade sig vara 2003. Hela min H35-karriär var som Dantes färd mot helvetet som slutligen nåddes i och med H40. Jag snittade 4 tävlingar per säsong som H35. Det görs inte mycket världsmästarmaterial ur den ekvationen. Då hade jag bara problem med mina gubbvader vilket ter sig som en petitess sett till dagens livsvillkor.

Jag sprang en kort öppen bana bara för att få känna på orientering och lufta benen. Vill minnas att jag låtsades vara med på ett 5-dagars på 80-talet där man ofta hade 3-4 kilometer till start och lurade på så sätt kroppen tro att tävlingen inte startat. Det är en jävla tur att man är lättlurad.

Kärret mellan 6:an och 7:an är fantastiskt vackert. Om man nu törs säga en sån sak utan att bli klassad som gravt psykisk sjuk.

5 Comments:

At 4/25/2008 1:05 em, Anonymous Anonym said...

Var segertåget uppfunnet 2003?

; )

 
At 4/25/2008 2:06 em, Anonymous Anonym said...

Var det i det kärret du spelade in din beryktade supporterfilm?

 
At 4/25/2008 5:39 em, Anonymous Anonym said...

Skönt att se att du redan 2003 började öva för framtiden!
H65-H70 visste att du hade längre mål bild än H40.

Lovar att leverera under 75min annars är en ljumen sport dryck din på Jukola!

 
At 4/25/2008 9:03 em, Blogger AspLövet said...

Segertåget startade jag upp 2004

Mitt supporterkärr ligger i Runby (där jag bor) men det här skulle funka fint för en dylik film.

Det vadet är taget Beeran :-)

 
At 4/27/2008 1:47 em, Anonymous Anonym said...

Hittade dig inte på 10-mila i helgen. Hade annars tänkt sätta inbjudan till Smålandskavlen i näven på dig personligen och påminna dig om den tidigare utlovade gratisfika som väntar på dig om du dyker upp....

PTT

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se