tisdag, april 15, 2008

Strega, förlåt stega menar jag

Idag har jag verkligen varit som en vandrande pinne. Fast kanske inte lika tunn och ynklig som den där sortens vandrande pinnar man kan ha i ett akvarium utan mer som en kort väldigt tjock stock med små ynkliga ben som pinnar på. Efter min uppretade lunchpromenad fyllde jag på min dos av "fysisk aktivitet på gränsen till pinsamt" med 75 minuter rask promenad genom kommunen. Jag fick faktist krampkänning i ena vaden på slutet så något gott har jag gjort idag.

Tssssss.. Det var inte mycket att skryta om.

Nähe... Men en gång drack jag en 8:a Strega utan att få kväljningar.

Vad säger du nu då?

Va? Va?




Fan! Nu pratar jag med mig själv igen. Hoppas inte fru AspLövet hörde mig.

6 Comments:

At 4/15/2008 10:54 em, Anonymous Anonym said...

Eftersom du inte kan lubba på ett tag så vill Siflunkens BK bjuda in dig som chaffis till Jyckola, vad tror du, är du på?

Blir minibuss från Helsinki till Tampere, det klarar du!

 
At 4/15/2008 10:59 em, Anonymous Anonym said...

Asplövet>> Det blir en upplevelse. Garanterat.

 
At 4/16/2008 8:44 fm, Anonymous Anonym said...

Asplövet>>Grym resa!
Du får också äran att coacha SBK.

 
At 4/16/2008 8:53 fm, Blogger AspLövet said...

Jag känner mig ärad att ens vara påtänkt som lagledare för SBK. Eftersom jag är en lånvarig "lurker" på er chat förstår jag ju även vidden av storheten i den resan, även om jag känner en tagg av besvikelse i vaderna över att behöva agera fyllechaffis åt er men jag antar att det är bättre än ingenting.

Jag hade gladeligen tackat Ja men i år driver ju jag mitt stora JUK08LA-projekt med klubbens egna löpare så med gråten högt upp i halsen måste jag avböja.

Synd att ni kör Viking annars kunde jag ha bjudit på en Strega på hemresan.

 
At 4/16/2008 12:03 em, Anonymous Anonym said...

Tycker den där Stregan verkar lite sliskig, om vi råkar hamna på Silja så kom förbi vår hytt där vi bjuder på en kombinerad spritbuffe/snusbuffe!

 
At 4/17/2008 5:57 em, Anonymous Anonym said...

Stega dricker man när man hör...Hit me!! Tror en Cai Nilsson var först med den på..Karlssons.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se