måndag, maj 12, 2008

12550 meter kärlek.

Ska man fira något man saknar? För 20 år sen insåg man inte vad det var man hade. En fungerande kropp. En orienteringshelg utan parkbänkar och förkortade banlängder. Djur i skogen man inte kunde stressa sönder. Långdistans både lördag och söndag. Sa jag att jag hade en fungerande kropp? Kanske ingen snygg kropp men nog fan kunde båda benen röra på sig. Långdistans. 14 kontroller och våfflor på TC. Snöglopp i luften och pure nylon. En riktig kepshelg.

Det saknar jag nog mest av allt.

Kepsandet.



Min enda kommentar på kartan till loppet är "trött". Trött. Det är jag fortfarande. 20 år senare. Fast av helt andra orsaker.

2 Comments:

At 5/14/2008 12:28 em, Anonymous Anonym said...

Lekkert!
Hvor i Sverige er dette? Hit drar jeg gjerne i stede for Sälen i sommer.

 
At 5/14/2008 5:10 em, Anonymous Anonym said...

Anonym

http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?vad=&var=ulriksberg&PlaceId=3071249

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se