onsdag, maj 21, 2008

400 kronor för att bli jävligt trött.

AspLövet är just i detta nu 400:- fattigare än vad som var fallet för 5 minuter sen. Dom 400:- har jag med största sannolikhet investerat i en krampgaranti. Har alltså anmält mig till Lida Loop. Om jag inte blir trött på den tävlingen redan ett par mil före målgång så har jag tagit i för lite. Fast jag är inte orolig. 65km teknisk och halvkuperad MTB är mer än vad en ynklig AspLövet tål.

Jag läser banbeskrivningen och inser att om jag kisar och skumläser kunde det lika gärna ha varit terrängbeskrivningen till en orienterinsgtävling.

Om allt vore så väl ändå.


Jag hade ju ännu hellre sprungit i nedanstående

"Terrängen i Tampere-Jukola är rätt löpbar ekonomiskog. Varken underbegetationen eller hyggen dämpar farten, men de rätt stora höjdskillnaderna och den emellanåt mjuka marken mäter löpkraften. Tävlingsområdet består av olika skogstyper. Gammal granskog och gamla tallmoar växlar med ung ekonomiskog och kalberg. Eftersom visibiliteten tidvis är ganska begränsad kan det hända att ett litet försprång är tillräckligt för att avgöra tävlingen Speciellt nattsträckorna kommer att vara krävande i Tampere-Jukola. Även på de andra sträckorna kommer orienterings- skickligheten att sålla kornen från agnarna, men det är klart att det dessutom behövs löpstyrka"

1 Comments:

At 5/22/2008 2:59 em, Anonymous Anonym said...

känns som man skulle anmäla sig också.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se