tisdag, maj 27, 2008

AspLövet har misssat tåget

Det måste vara något fel på mig. Eller fel är kanske inte rätt ord för brister har jag fler än jag törs räkna upp. Men något sjukt drag verkar jag ha i mig. Har precis kommit hem från en Juk08latest som jag arrangerade för klubbens lite bättre gubbar. Betyget på mitt arrangemang var ganska tveklöst negativt. Eller i alla fall terrängen som dom sågade av jämns med fotknölarna och gnuggade dom blödande benstumparna i gruset. När jag hängde ut kontrollerna var jag lyrisk över den svåra och bitvis hårda terrängen. Visst kunde jag skönja lite Finsk vresighet mellan varven men vad mer kan man önska av en Juk08latest. Dessutom brukar dålig terräng upplevas ännu sämre när man går som jag gjorde så där hade jag inte en tanke på att andra skulle tycka annorlunda. Hälften bröt. Den andra hälften bröt inte således. Vet inte vilken grupp som var bittrast. Till och med AspLövet var tvungen att ducka när dom negativa salvorna sköts av.

Men jag kanske lever kvar i det förgångna.

Fast i något som inte finns längre. Tåget har gott. Kvar står AspLövet på perrongen och räknar fimparna nere på rälset. Synd att man inte röker tänker jag och försöker minnas om det är jag som minns fel. Var det inte så här tufft på min tid. Är jag bara en glorifierande bakåtsträvare som glömt bort min egen sport.

Det är något sjukt med mig.

Jag vet bara inte vad.

12 Comments:

At 5/27/2008 10:20 em, Anonymous Anonym said...

Dom där gröna markeringarna mellan 7:an och 8:an, vad är det?

 
At 5/27/2008 10:23 em, Blogger AspLövet said...

Bra fråga. Jag såg dom på kartan när jag promenerade förbi vid kontrolluthägningen men jag såg inget i terrängen. Vet inte om det har varit någon gränslinje för grönt som kartritaren glömt kvar. Någon som är bevandrad i kartritning och OCAD kanske kan svara på detta.

 
At 5/27/2008 11:13 em, Anonymous Anonym said...

Vresigt som så in i h-e men en bra uppladdning inför Jucken.

Tack för en bra träning, inte f-n kan du rå för att skogsägarna var tvungna att gallra ut hela skogen och lämna riset på tvären där man sprang.

Ska du plocka in skärmarna?

 
At 5/28/2008 5:08 fm, Anonymous Anonym said...

Jag har hört ryktena att skogen skulle vara "förstörd", men inte sett det själv ännu....

Vill du ha tillbaka skärmarna från skogen? Jag kan göra en botaniseringsrunda.

 
At 5/28/2008 7:54 fm, Anonymous Anonym said...

Även om det är lite ömt från knäna och ner så var ett ett j-la bra pass du hängt ut. Man får tacka för att man får förmånen att delta.
/Robban

 
At 5/28/2008 8:08 fm, Anonymous Anonym said...

Grym bana! Sån skulle vi också behöva köra inför Jukola. Blir det så på 25-manna i höst också?

 
At 5/28/2008 9:28 fm, Blogger AspLövet said...

Jag ska ut och plocka in skärmarna själv. Bara jag. Ingen annan. JAG. JAG. Det kan ni gott ha. Detta var fantastisk terräng.

Dom hyggen dom blåst upp var skitfina. Inget ris kvar utan rena tartanbanan.

Precis så här var orienteringen på 80-talet när jag höll på. Igårkväll var det dessutom sol vilket inte verkade värma inställningen hos löparna av någon konstig anledning.

Otacksamma jävlar!

 
At 5/28/2008 9:49 fm, Anonymous Anonym said...

Var det så mycket negativa kommentarer?
Mycket man missar när man är ute och njuter länge. Mitt problem var nog snarare klena vader elaka konkurrenter och för få löpmeter under våren. Men det var inte tuffare än att det blev cykel till jobbet imorse

 
At 5/28/2008 1:09 em, Anonymous Anonym said...

Ah... läckert, jag önskar jag var med. Önskar också att man kunde få ett sådant här parti till 25manna banläggning, men rösjöpartiet har ju också sin charm...

 
At 5/28/2008 2:23 em, Anonymous Anonym said...

Och av en ren tillfällighet har även min klubbs "Pichler" valt att förlägga Jukolatestet i precis samma område.

 
At 5/29/2008 9:54 em, Anonymous Anonym said...

Bra bana i mycket relevant terräng!

Sprang faktiskt och tänkte på likheten med Tampere Games i Teisko, när det nu var man sprang det för typ 10 år sedan...

 
At 5/30/2008 11:18 fm, Blogger AspLövet said...

SG>> Precis. Ett jukolatest kan inte bli bättre än såhär. Det var väl bara en inledande och avslutande tallhed som saknades för att få 100%-likhet.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se