onsdag, maj 21, 2008

Bättre eller sämre?

Det finns bättre och sämre liv. Bättre och sämre dagar. Bättre och sämre tillfällen. Vad gäller Jukola så är dom alla bättre än sämre. Till och med när det är sämst är dom bra mycket bättre än vad sämre någonsin kan vara. 1987 var det till en början mycket sämre. Men sämre blev till ett bättre minne. Jag sprang 2:a sträckan och ett totalt haveri av vår 1:a sträckslöpare gjorde att jag fick gå ut 45 minuter efter täten på en 955:e plats. Det fanns inte många klasslöpare där bak i ledet kan jag avslöja. Dom få stackare runt omkring mig samlade ihop sig i små grupper och jag sprang om. Fan vad jag sprang. Numera springer jag inte alls. Mest för att jag inte kan. Men även till viss del för att jag inte minns. Om det var bättre eller sämre på den tiden jag sprang.

Jag hoppas att det var bättre förr.

För såhär jävla sämst borde man inte ha det.

8 Comments:

At 5/21/2008 2:06 em, Anonymous Anonym said...

Du bränner ju av den ena nostalgitrippen efter den andra. Man blir svettig. Kan du inte ta några år jag inte var med på så jag hinner jobba också.

 
At 5/21/2008 6:30 em, Blogger AspLövet said...

Vilka år har du inte varit med på (från 1984 och framåt) ?

 
At 5/21/2008 8:22 em, Anonymous Anonym said...

Frågan är om det fanns några klassklöpare i tävlingen över huvud taget? Möjligen klåpare då - i alla fall i dina regioner...

 
At 5/22/2008 10:04 fm, Blogger AspLövet said...

Bubo>> Värst vad du är observant. Jag har rättat stavfelet men är helt enig om att det var gott om klassklåpare i skogen den där natten.

Inget fel i att ha klåpare i skogen dock. I Sverige vill ju inte ens medelmåttor springa 10mila för att det "är för jobbigt"

 
At 5/22/2008 1:07 em, Anonymous Anonym said...

Detta år var bra, alla dessa suppor = negativa höjdkurvor dvs jättegropar, fan så jag undra på väg till 2an att var är höjden som skulle vara bredvid kontrollen,

 
At 5/22/2008 2:41 em, Anonymous Anonym said...

Aspislövis>>Borde vara typ 84,93,94,05, hujedamej vad många. Fast tar du 94 i lappmarken kommer jag studera ändå, för där skulle man velat varit med.

 
At 5/22/2008 3:08 em, Blogger AspLövet said...

VJ-löparn>> 2 av dom åren har jag redan lagt upp. (Kolla i arkivet)

1984 - Juni 2007
1993 - April 2007

2005 hade dom nattsvarta åren rulllat igång för AspLövet så då var inte jag med heller.

Fast du vet ju lika bra som jag att vill man titta på kartor från alla Jukola ska man gå direkt till jukola.com

 
At 5/23/2008 9:47 em, Anonymous Anonym said...

Nu är det i.o.f.s länge sen jag sprang OL på 80-talet, men om jag inte minns helt fel så var man tvungen att passera startpunkten då också...

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se