torsdag, maj 15, 2008

Feberfrossa

Det känns som att jag har feber idag. Sjuk är jag och har så varit sedan i söndags men det är mest tjockt grönt slem som kommer uppbubblande från brösttrakten. Inte feber. Men varför har jag då feberhallucinationer? Det snurrar bilder och tankar i mitt huvud i en allt annat än sinande ström. Mest är det bilder på kramp och trötthet. Läste om Team Starcus 50km-tävling. Blev avundsjuk. Dom jävlarna. Alla verkar få bli trötta utom jag. Såg till och med på bilderna från gårdagens Stockholm City Cup att man verkade kunna bli trött i Humlegården. Eller i deras fall kanske det var den skitiga stadsluften som gav andnöd. Skit samma. För min egen del har MTB-träningen havererat den sista tiden med 10mila, nybörjarkurser, ungdomsarrangemang, uppsägning, sjukdom, vabbande, Juk08laförberedelser och nåt annat oförklarligt som verkar uppta min tid. Fast det blir ju bra slutkonsekvenser av detta. När väl Lida-Loop ska genomföras kommer jag få ett kramphelvete utan dess like. Det är alltid något som kan glädja i mörkret.

Vårdatumstoppet. Det tänker jag rätt mycket på också. Dom små djuren. Björn. Iller. Gråsparv. Vilken jävla rätt har dom att bestämma över idrottsrörelsen egentligen? Jag tycker att vi kunde ha ett vinterstopp istället. Eller inget stopp alls. Fast jag bryr mig egentligen inte. För AspLövet är hela livet ett stopp just nu. Såg förresten att SOFT söker folk. Tyvärr är varken ekonomi eller administration några favoritsysslor. Kanske borde jag ändå söka och fråga om dom inte behöver en medarbetare som sitter i ett hörn och mumlar. En sån där som ingen törs fråga vad han gör liksom. Det är en tjänst som hade passat mig perfekt.

Sitta i ett hörn och mumla.

Prata inte med mig.

3 Comments:

At 5/15/2008 12:43 em, Anonymous Anonym said...

SÖK!

 
At 5/18/2008 8:59 em, Anonymous Anonym said...

Asplövet till SOFT. Döden för sprinten o nya pannlampor.

Länge leve Asplövet!!!!

 
At 5/20/2008 10:20 fm, Blogger AspLövet said...

Länge leve?

Det går jag inte med på.
Jag vill leva kort.

Kan det inte få ta slut snart frågar jag spegelbilden varje morgon.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se