fredag, maj 02, 2008

Mullola

Kanske var det Mull-Ola som uppfann mullningen? Vad vet jag. Han verkar bo i Finland i alla fall. Jag minns än idag när man var i klubblokalen och svor över att tryckfärgen blev ojämn och hur man pillade med sträckor och siffror på den kladdiga mullen för att få banpåtrycket så fint som möjligt. Dagens tjafs om kvaliten på digitalutskrifter och klippning av ringar är I-landsproblem av kolossala mått.

Förresten vann jag nedanstående Skärmträff sommaren 1995.

Jag är fan bäst!

Hör av er så skickar jag ett idolfoto.


I nordvästra hörnet på kartan ligger förövrigt AspLövets kära mors barndomshem.

1 Comments:

At 5/02/2008 2:42 em, Anonymous Anonym said...

Undrar om tävlingen går i början av juli när man ändå är där. Otroligt min kära mor kommer också däifrån!!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se