lördag, maj 03, 2008

Oftast tränar jag inte alls. Men ibland...

Efter ca 2 timmar på dagens träning var benen körda och varje nyans till lutning uppför innebar majbrasa i låren. Tur då att det bara tog ytterligare 40 minuter innan jag med skakiga bena kunde kliva av cykeln utanför min port. 2 timmar och 40 minuter MTB (45km) i finväder. Sämre kan man ha det en lördag. Dagen till ära var vi hela 5 st som cyklade och vi körde upp till, runt, igenom, hit och dit på Rosersbergskartan innan vi vände hemåt.

Det är bara 5 veckor till Lida Lopp. Det loppet är 65km. Idag, i lugnt tempo, kroknade jag efter ca 35km vilket torde innebära att Lida Loop kommer bli ett ångestfyllt kramphelvete där kampen mellan en slutkörd kropp och en bitter hjärna avgör vilken grad av helvete det blir.

Med andra ord precis såna förutsättningar jag vill ha.


1 Comments:

At 5/05/2008 8:34 fm, Anonymous Anonym said...

Va f...n! Man ser ju inget av all sly och alla träd som FANNS där! Det ser ju ut som vi står mitt ute på en stor stig!?!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se