onsdag, maj 28, 2008

Vägval utan vägar

Utan att påstå att det var en fantastisk bana fick jag ändå löparna att dela lite på sig i skogen som inte direkt är någon "vägvalsterräng". Jag har ingen meterprecision på hur dom sprang men av eftersnacket att dömma så sprang löparna ungefär såhär.

Till den 6:e kontrollen fick jag både höger och vänster runt berget samt några som sprang rakt över vilket inte bara förvånar utan även oroar AspLövet. jag tror att det är hårfin skillnad på varianterna höger eller vänster. AspLövet hade säkert sprungit hårt och rätt om han var med där höger eller vänster är av ringa betydelse.



Till 7:an fick jag uppdelning som jag hoppats på. Rakt på är aldrig fel. HÖR NI DET!! Ja, om man nu inte tittar på föregående kontroll där rakt på var fel. Så fel man kan ha. Så fel NI kan ha menar jag. AspLövet har alltid rätt även om motsatsen bevisas.



Här fick jag återigen tre varianter där AspLövets rangordning är.
Rakt på = 5 Lapin Kulta och 1 makkara.
Vänster = 3 Lapin Kulta och en smutt Lakka
Höger = 2 Lapin Kulta med inslag av Tjärpastiller



När jag kom hem igår i sällskap av mörkret längtade jag tillbaka till Juk08latestskogarna. Det är få förunnat att glädjas av skitterräng [Löparnas ord]. AspLövet gillar all skog. Det är aldrig skogens fel om löparen inte trivs. Aldrig. Inte någonsin.

3 Comments:

At 5/28/2008 9:54 fm, Anonymous Anonym said...

Min högersväng blev tillomed ännu vidare, tog kontrollen via ängen/branten i NÖ och gick ut mer åt Nordöst så att jag sprang stigen en bit. Försökte undvika allt vad klättring var

 
At 5/28/2008 5:10 em, Anonymous Anonym said...

Tror ingen vill veta hur jag sprang till 6:an, flippade ur totalt, som tur fick jag hjälp av Benny att hitta skärmen...

 
At 5/28/2008 7:33 em, Anonymous Anonym said...

En fornøyelse å følge med i dine beskrivelser av opp- og nedturer.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se