torsdag, juni 12, 2008

AspLövet och han den där andra är en idiot.

Jag gick från jobbet idag vid lunch då jag höll på att hosta upp lungorna och mådde allmänt tjyvtjockt. Hade jag haft en termometer hade den nog visat ett "bäst före datum". Min plan var att lägga min ner och sova bort det onda så att jag kanske kunde visa lite friskare takter till helgens resa.

Inte AspLövet inte.

Han fick plötsligt för sig att gå till klubblokalen och röja då det tydligen är på hans ovalda lott att se till så det blir fint bland bortglömda kartor och skärmar redo för sopsäcken. Det tog 2 timmar och inte blev han friskare av det. Tvärtom. Ett uppoffrande beteende kan man tycka men idioti har aldrigt varit något annat än idioti.

Det krävs en idiot för att känna igen en idiot.

Det är just därför det är så jobbigt att vara schizofren.