onsdag, juni 25, 2008

Att bry sig för mycket kan inte vara fel

Mmmmmm... Det här med att bli vardagsfull hade jag nästan glömt bort hur trevligt det är. Ikväll har jag i alla fall lagt upp en fantastisk plan för AspLövet. Med hjälp av alkohol. Det går så mycket bättre då. Har jag märkt. Han ska sluta bry sig. AspLövet alltså. Den jäveln. Vad är då skillnaden mot förut? Han, AspLövet alltså, har väl aldrig brytt sig. För mycket. Precis. Han har aldrig brytt sig för mycket. Han ska sluta bry sig för lite. Mera för mycket. Invecklat? Det är ingenting mot vad AspLövet känner. Den jäveln. Från och med nu ska han bry sig jävligt mycket. Om vaddå? Allt för fan!! Men mest om sig själv. Det är ingen annan som bryr sig om AspLövet så själv är bästa dräng och om det ska bli något kul här i livet får man ta med sig själv bakom hörnet och tafsa på sig själv. Att bry sig. Om sig själv. Det är där AspLövet befinner sig just nu. Imorgon. Då är det jag som ser till att AspLövet bryr sig jävligt mycket om sig själv. Det ska jag se till. Om jag så får sparka in tänderna på den jäveln för att han ska förstå. AspLövet. Den jäveln. Eftersom ingen annan bryr sig måste han själv förstå.

Skål! säger jag till AspLövet och hans nya liv.

Men han sover redan.

Den jäveln.

Skål! säger jag.

Och undrar om AspLövet överhuvudtaget minns kvällens planer imorgon.