måndag, juni 09, 2008

Beer Can Holder

Jag satt idag och funderade lite på Juk08ladygnet som närmar sig. Som coach har man ju fullt upp i ett dygn med skrikande och skällande. Framförallt kan det bli jobbigt under natten när det man ska ha koll på växlingstider, väckning av löpare och allt annat som man tycker att löparna borde klara av själva. Just då kan det vara bra att smutta på en ljummen öl för att lugna ner sig själv och skaka liv i sin trötta kropp. Problemet är oftast att man ska skriva upp tider, plocka fram kameran och sysselsätta sig med en massa annat onödigt. Vad gör man då av ölburken? Jo den ställer man på marken bredvid sig och om det inte är du själv som råkar sparka till den så är det garanterat någon annan som ser till att det blir ölmissbruk rätt ner i den Finska tallmon.

Därför funderade jag på hur detta skulle lösas. Efter några mindre lyckade prototyper kom jag fram till en lösning som fungerar. Genom att använda denna ölhållare, där man enkelt sätter i en ny burk när man druckit ur, så behöver man inte ställa ifrån sig burken och slipper således onödigt spill. En uppfinning som löser en nattlig ekvation på Juk08la.

Det enda problemet just nu är att burkhållaren redan sitter fast på min hand. Silvertejpen sitter hårt som fan och jag får nog snällt ha den på mig veckan ut. Jag har dock kommit på att jag kan använda den som pennhållare på jobbet.

Ett multiverktyg helt enkelt

6 Comments:

At 6/09/2008 9:49 em, Anonymous Anonym said...

Ett bättre förslag är att gipsa fast en ölsejdel på handen. Det är enkelt som f-n i alla fall om man får lite hjälp. Leta fram en ölsejdel, köp lite gipsbinda, ta fram en bytta vatten, håll sejdeln, blöt gipsbindorna och be kompisen linda ett par varv, låt stelna.

Sen är det bara att pytsa på valfri fulöl och så har man en finöl att njuta med skumkrona och allt! Det funkar garanterat hela hemresan, även på båten!

 
At 6/10/2008 8:26 fm, Anonymous Anonym said...

Det där med gips är bra. Gå till sjukvårdstältet på Jukola så gipsar de vad du vill. En klubbkompis råkade ut för gipsdoktorn får ett antal år sedan. Han gick innan start till sjukvården för att få lite gasbinda till sin lätt onda arm och kom tillbaka med en jättegipsklump på armen.

LP

 
At 6/10/2008 9:22 fm, Anonymous Anonym said...

;-)

Jag kommer givet fråga dig vad klockan är framåt 5:30 när jag värmer upp för mitt lopp! Hoppas du har armbandsuret på handleden...

 
At 6/10/2008 9:58 fm, Anonymous Anonym said...

Det sägs att med gaffatejp kan man laga allt - från brutna ben till kraschade äktenskap!
Idén med burkhållaren är bra men även utan gaffa borde du kunna ha en superbra lösning på nära håll: den hemliga duon i supporterklubben!!
Rykten gör gällande att det rör sig om tvättäkta fans som även provat på att bo en kort period i livet i Attundaland, alltså hyvens folk.
Kan inte dom förutom Aura o Karhu ta med ett bärbart kylskåp så att coachlövet även får kall olut?

 
At 6/11/2008 8:25 fm, Blogger AspLövet said...

Kanske borde jag tejpa fast ett litet kylskåp på magen också. Och några burkar Pringles-chips på benen. Och en plastpåse på insidan av ena låret så jag slipper springa bakom första bästa buske när det är pissi-pausi.

 
At 6/12/2008 2:55 em, Anonymous Anonym said...

Kula>>Aspett ska få sova med en kundvagn och en massa taxfree broschyrer, klarar han det så väcker vi honom för en spritbuffe.

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se