söndag, juni 22, 2008

Bortkastade chanser

Jag har haft rätt många projekt under Juk08laåret som aldrig sett dagens ljus. Både i förberedelserna under året och under själva Juk08lahelgen. Vissa har verkat bra i teorin men sen inte funkat i praktiken medans andra fått stryka på foten på grund av tidsbrist. Men en idé som jag hade tänkt genomföra föll bort i sista sekunden och inte alls med vilja tyvärr.

Jag hade filat på en affärsinriktad idé där jag skulle tjäna grova pengar på Emil Wingstedt och Thierry Gueorgiou. Jag hade tagit fram masker med dessa herrars ansikten och med hjälp av två klubbkamrater skulle jag sen sälja fototillfällen. 20 SEK (2€) var tanken att det skulle kosta att få fota sig med Emil och Thierry där jag skulle agera försäljare på TC och på båtterminalen. Jag är övertygad om att vi hade tjänat grova pengar på berusade orienterare som inte såg skillnaden på dom riktiga killarna och mina maskförsedda.

Men det sket sig. Först hade jag maskerna i tältet alldeles för långt bort från TC och sen väl på terminalen hade AspLövet tappat fokus och glömde helt enkelt bort vilken guldgruva som låg i väskan. Jävla skit och förbannelse helt enkelt. Jag hittade dom i väskan när jag kom hem och grät en stund över detta bortkastade tillfälle. Innan jag arkiverade dom i förrådet gav jag Emil och Thierry en puss på kinden. Vi får hoppas att det kan bli gemensamma affärer i framtiden istället

Nu undrar någon säkert vad det hade kostat att fota sig med inte bara Thierry och Emil utan även att få med AspLövet på bilden. 50 SEK (5€) hade det kostat. Man vill ju inte sälja sig för billigt. Nu blev det ju ändå så att AspLövet horade sig på ett kort alldeles gratis (bilden med Karjalaflaskan i hand) Detta beror på att det kortet togs av en representant från SOFT. Man vill ju hålla sig väl med förbundsfolk.

1 Comments:

At 6/23/2008 9:45 em, Anonymous Anonym said...

satan, det hade vart garanterad succé!
nästa år är det dags att slå på stort, sälj masker innan färjan!

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se