torsdag, juni 05, 2008

Ivars har vunnit (igen)

Jag fick ett mail från världens bästa Liga. I mailet hade han bifogat en karta från publiktävlingarna i Lettland under Europamästerskapen. Det ser väl fint ut och sådär men det tragiska är att i Ligas klass, M35 (H35 för oss som kan svenska), vann Ivars bägge dagarna. Ivars.

Fattar ni hur nedbrytande denna info är?

Jag har precis börjar förlika mig med att jag inte längre är "världens bästa orienterare", något som är svårt att motivera ens för sig själv när man inte tävlar längre, när det plötsligt visar sig att jag inte ens är "världens bästa Ivars"

Ivars Zagars

Jag önskar att jag kunde hata honom men det är svårt när han har ett sånt vackert namn. Snygg är han säkert också. Den jäveln.

3 Comments:

At 6/05/2008 6:29 em, Anonymous Anonym said...

Han heter ju Ivars i förnamn....

 
At 6/05/2008 8:24 em, Anonymous Anonym said...

Ingå partnerskap kanske vore något, så att han får chansen å heta Ivars Ivars.
Dock så är det väl inte säkert att han är bättre orienterare än dig, bara för tillfället bättre orienteringsLÖPARE.

 
At 6/05/2008 11:20 em, Anonymous Anonym said...

aahh.... dagens väder och den kartan påminner om en väldigt trevlig resa. Veteran-VM 2001.
/Storebror

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se