måndag, juni 30, 2008

Jag är på ett jävla humör idag

Jag är på ett jävla humör idag. Fortfarande alltså. När jag kom hem var hallen fylld av Miniknatarnas leksaker så jag fick spelet och började sparka på sakerna. Det flög bilar och Star Wars gubbar så det smällde i väggarna. För att inte riskera hälsan hos nära och kära gick jag ut och gick. En rask promenad. Fortfarande en tragisk sysselsättning. En vacker dag kommer jag ta livet av mig under en rask promenad. Det blev i alla fall 90 minuter på ett elljusspår jag sett förr. Oftast i raskare takt dock. När jag kom hem kröp en fästing på armen. Det hör inte till vanligheterna i AspLövets liv. Normalt skyr fästingarna mig som elden. Har faktist under hela mitt liv, som besökt både en och två skogar, bara haft en enda fästing som satt sig fast i mitt feta hull. Den självdog. Stackarn.

Nu är jag trots allt fortfarande jävligt förbannad.

Kanske är det för att jag inte bryr mig om någonting.