lördag, juni 28, 2008

Jan Troeng gör det jag vill göra

Som alla andra följer jag Jan Troengs fantastiska cykeltur från Nordkap ner mot jävligt sydligare breddgrader. Han verkar ha det bra och jag kommer på mig själv med att ha en väldigt oklädsam avundsjuka mot hans cykeltur. Inte mot Jan alltså. Han är säkert skittrevlig. Men varför får han göra sånt där roligt när jag sitter hemma i skrubben och hostar tänker jag? Svaret på den frågan vill jag inte veta så jag trycker ner hela frågeställningen så långt det bara går i mina gubbvader.

Just som jag skriver det här ser jag att han och hans tillfälliga följeslagare rullar in i Seinäjoki. Kanske tar dom en matpaus med lite knackkorv och en Jaffa medans dom njuter av den tystlåtna gästvänligheten som Finland är så berömt för. Just i Seinäjoki var jag 1984 och sprang Fin-5. Jag gick orienteringsmässigt bra men hade sega ben. Det släppte först veckan efter då jag åkte ner och sprang 5-dagars i Blekinge. Resultat från Fin-5 saknar jag tragiskt nog men i Blekinge kom jag 4:a i H17E2. Jag hade bra grepp om andraplatsen på slutet av 5:e etappen men drog snett mot sista och fick släppa förbi mig 2 st på den malören. Jävla skit och förbannelse helt enkelt. Som mitt liv i största allmänhet.


5 Comments:

At 6/28/2008 10:45 em, Anonymous Anonym said...

troengs hemsida är just nu det största hotet (du får iaf temporärt ursäkta Lövet) mot allt vad fokus heter på jobbet och hemmasurffronten. hur fasiken skall man lösa problemet att kunna följa hans cykeltur nu under semestern när man är utan dator?

 
At 6/28/2008 11:48 em, Anonymous Anonym said...

vem fan bryr sig om annat än vad aspcoachet skriver, inte gör jag det iaf!

J-a cykelrunda, vem bryr sig efter en hård bussfest?

 
At 6/29/2008 1:29 em, Anonymous Anonym said...

gör slag i saken och häng på cyklisterna km.

 
At 6/29/2008 2:38 em, Blogger AspLövet said...

Om jag vore miljonär och inte hade något som knöt fast mig i vardagens tillvaro skulle jag sätta mig på en cykel och aldrig titta bakåt igen.

 
At 6/30/2008 9:46 em, Anonymous Anonym said...

Jag e oxå så jävla avundsjuk. Känns sådär att sitta på kontoret och granska dokumentation behandlande validering av kemiska analysmetoder...

 

Skicka en kommentar

<< Home Bloggtoppen.se